Nederlands Openluchtmuseum
Back to the future: Marketingtrends
23 JANUARI 2018

“Tegenwoordig is verandering de enige constante.” Cliché, maar absoluut waar. Maar, hoe bouw je als marketeer dan toch zekerheden in? Trendwatching! Want, toekomstdenken en trendwatching geven input om een organisatie adaptief richting de toekomst te maken. Op dinsdag 23 januari nemen we je mee op een geweldige trip to the future and back. Want wie de toekomst wil kennen, moet eerst het verleden begrijpen. En waar kan dat beter dan in het Openlucht Museum in Arnhem. We serveren je een mooie Marketing Minds avond met geschiedenis en trendwatchers in een geweldige ambiance.  

In het Arnhemse Openluchtmuseum is recent de canon van de Nederlandse geschiedenis geopend. We starten met een inleiding door Hubert Slings, een van de ontwikkelaars van deze canon. Daarna zal Albert Top de brug slaan tussen de detailhandel van destijds en de trends in retail anno nu, aangezien nieuwe ontwikkelingen in retail vaak als eerste boven komen drijven. 

Met een tweede trendwatcher die het stokje daarna overneemt zijn we nog bezig.

Programma

  • 18.00-18.30 Inloop
  • 18-30-19.15 Eten 
  • 19.15-19.45 Presentatie Hubert 
  • 19.45-20.30 Bezoek Canontentoonstelling  
  • 20.30-21.30 Presentatie Albert Top 
  • 21.30-22.30 Borrel  

Kosten

  • Leden gratis
  • Introducee €75,00
  • Eenmalig aanmelden €75,00
Sprekers
Top Albert Top Retailvernieuwer en directeur Crossmarks

Retailers helpen continu van nu te zijn, dat is waar het hart van Albert Top sneller van gaat kloppen. Op zijn geheel eigen, prikkelende wijze neemt hij je mee in de tien belangrijkste (marketing)trends en zet hij je aan het denken. En dat is niet alleen interessant als je retailer bent, maar ook voor jou relevant.

Zoals hij het zelf verwoordt: "Internationale toetreders, branchevervaging, omnichannel, nieuwe businesssmodellen, vergrijzing en individualisering, veranderende bestedingspatronen, nieuwe technologieën en integratie van sociale media. Het is zomaar een greep uit de uitdagingen waarop retailend Nederland elke dag weer een antwoord moet geven. Knappe retailer die zich zo nu en dan niet achter de oren krabt … toch is er een manier om succesvol het nieuwe spel te spelen."

Hubertslings 400X400 Hubert Slings Directeur entoen.nu

Hubert Slings (1967) heeft plezier en vaardigheid in het ontwikkelen en (helpen) uitvoeren van allerhande educatief en didactisch georiënteerde projecten, vooral op het terrein van de geesteswetenschappen. Hij is directeur van stichting entoen.nu die de canon van Nederland beheert. In 2000 promoveerde hij op Toekomst voor de Middeleeuwen. Van 2005 tot 2007 was hij secretaris van de commissie Ontwikkeling Nederlandse Canon ('commissie Van Oostrom') en van 2007 tot 2008 van de commissie Nationaal Plan Toekomst Geesteswetenschappen ('commissie Cohen'). Ook werkte hij voor Anno, het promotiebureau voor Nederlandse geschiedenis, en het Nationaal Historisch Museum.

Datum 23-01-2018
Aanvang 18:00 uur
Adres Hoeferlaan 4, 6816 SG Arnhem
Locatie Nederlands Openluchtmuseum
Parkeren Parkeren kan tegenover de hoofdingang