Wijnhuis Robbers & van den Hoogen in Arnhem.
Begrijp jij je klant?
28 SEPTEMBER 2021

Heldere klantinzichten als basis voor je merk en je campagnes


PAS OP! DIT EVENEMENT VINDT PLAATS OP DINSDAG 28 SEPTEMBER (In de uitnodigingsmail stond bij sommige wat anders).


We vertellen je natuurlijk niks nieuws als we stellen dat de meest succesvolle merken en marketingacties zijn gebaseerd op de goed doordachte customer insights. En dat deze meestal niet meteen op de oppervlakte op je liggen te wachten.

We praten veel over de steeds meer beschikbare data, maar die vertellen je WAT mensen doen en niet WAAROM. “Echt goede marketeers hebben maximaal gevoel bij hun doelgroep en maken die connectie. Praat daarom vooral zélf met je klanten en niet via een bureau. Je hypothese kun je daarna dan altijd valideren met kwantitatief onderzoek. Kom uit je ivoren toren is mijn belangrijkste boodschap!”. Aldus Durk Bosma, onze eerste spreker deze avond.

Na een korte pauze is het woord aan ons trouwe lid Martien Versteeg, die al ruim 7 jaar bij Center Parcs als Director of Sales verantwoordelijk is voor alle sales en marketingactivaties. Center Parcs baseert zijn aanpak op heldere inzichten uit het oriëntatie- en boekingsproces. Daarnaast heeft Center Parcs de afgelopen jaren merkcampagnes gebouwd op de emotionele betekenis van het verblijf voor de klant, vervat in de pay-off ‘echt even samen’. Martien vertelt er graag en enthousiast over.

Niet alleen de sprekers, ook de locatie is weer bijzonder. We zijn deze avond te gast bij een van de oudste wijnhuizen van het land: Robbers & van den Hoogen in Arnhem.

Durk Bosma, consumer insights specialist

“Marktonderzoek is waardevol als het een helder en tijdig antwoord geeft op de echte vragen die de opdrachtgever heeft,” stelt Durk Bosma. Bosma is marktonderzoekspecialist met ruime ervaring in alle onderdelen van het vak. Daarnaast is hij kerndocent Customer & Datadriven marketing bij Beeckestijn. Durk leerde het vak bij Research International, waar hij zag hoe marketeers omgaan met bij o.a. Pepsi en KLM. In 2013 werd hij genomineerd als 'Marktonderzoeker van het jaar'. Aan de hand van vele voorbeelden, van WC-eend tot de duurzame-voedingsindustrie, laat Bosma zien hoe belangrijk goed luisteren naar je klanten daadwerkelijk is.

Martien Versteeg, Center Parcs

Martien werkt al meer dan 25 jaar in de toeristische branche. Vanuit verschillende commerciële functies was hij zowel verantwoordelijk voor de product-, inkoop-, marketing- en salesstrategie. Als all-round sales director stuurt hij op dit moment de sales- en performance marketing landenteams aan bij Center Parcs Europe. Customer zijn key binnen de strategie van Center Parcs Europe. Of het nu gaat om het bepalen van aanpassingen binnen de brand campagnes, procesoptimalisatie van de customer journey, aanpassing van de acquisitie strategie, of de lokale ‘onsite’ park sturing. Hoe Center Parcs daar op inspeelt en op welke manier test & learn methodes worden toegepast, vertelt hij aan de hand van een prikkelende praktijkvoorbeelden.

Sprekers
Durk Bosma Durk Bosma Consumer Insights specialist
Martien Martien Versteeg All-round sales director
Datum 28-09-2021
Aanvang 18:00 uur
Adres Velperweg 23, 6824 BC Arnhem
Locatie Wijnhuis Robbers & van den Hoogen in Arnhem.
Parkeren