Zwolle
Wat kan jij leren van de disruptors Cortina en Srprs.me?
27 MAART 2018

Anno nu kan een vlieg een olifant pijn doen; start-ups en challengerbedrijven weten steeds vaker grote bedrijven in het hart te raken. Veel startups worden snel gehypt, maar er zijn er beduidend minder die echt groot worden. Onze sprekers van vanavond, SRPRS.ME en Cortina, spreken uit ervaring en gaan daar uitgebreid op in. Zonder mega-marketingbudgetten slagen beide merken erin klanten voor ze te winnen. En dat is voor ons allemaal leerzaam.

Beide bedrijven zijn schoolvoorbeelden van hoe je in een overvolle markt een nieuwe categorie kan creëren door het anders te doen. Anders in de zin van productinnovatie, met je klanten omgaan en vooral ook je marketing op geheel eigen wijze inrichten. Dat is niet alleen een les voor start-ups, maar zeker ook interessant als je bij een grotere, gevestigde organisatie werkt. Wie had gedacht dat je 70.000 mensen, zonder dat ze tevoren hun bestemming weten, op reis kon sturen als touroperator nieuwe stijl? En wie heeft eerder bedacht dat je fietsen als een fashion product in de markt kan zetten? 

Niet alleen de sprekers op 27 maart zijn bijzonder, onze locatie is dat ook. We zijn te gast bij een van onze leden, zoals we dat altijd graag doen. Met een dinerbuffet tussen de fietsen in de showroom.

De ontvangst van deze bijzondere MarketingMinds-avond is van 17.30-18.00 uur en om stipt 18.00 uur starten we met een rondleiding in het distributiecentrum van Kruitbosch, partner voor de tweewielerspecialist en eigenaar van het fietsmerk Cortina. Na de rondleiding dineren we rond half zeven in de showroom; vervolgens vertelt Chantal Groot Kormelink, MarketingMinds-bestuurslid en Marketingmanager van Cortina, over de keuzes die zijn gemaakt waardoor Cortina nu het nr. 2 fietsmerk van Nederland is. Tot slot vertelt Raymond Klompsma, oprichter van SRPRS.ME, zijn verhaal over de oprichting in 2014 tot de groei die het nu doormaakt.

Sprekers
Chantal Groot Kormelink Chantal Groot Kormelink Manager Marketing & Communicatie Cortina ​ Chantal Groot Kormelink is een energieke marketeer en heeft bij beursgenoteerde bedrijven als Microsoft, RWE/Essent en Wolters Kluwer gewerkt in diverse Marketing- en Communicatiefuncties. Sinds 2014 is zij Manager Marketing van Cortina fietsen. Haar missie? Fietsen bijzonder maken! Daarnaast is ze Lid van de Raad van Toezicht van BINK en...
Raymond Klompsma Raymond Klompsma CEO & co-founder van SRPRS.ME (aanbieder van verrassingsreizen!) In 2014 startte Raymond met srprs.me, vanuit zijn stellige overtuiging en daarmee ook missie van het nieuwe bedrijf om meer spontaniteit in onze levens te brengen. Onvoorbereid op reis maakt de ervaring veel memorabeler dan alles tevoren kapot te Googelen, stelt hij. En zo stuurt het verrassingsreizenbedrijf mensen op reis...
Datum 27-03-2018
Aanvang 17:30 uur
Adres Ravensburgstraat 8
Locatie Zwolle
Parkeren We zijn te gast bij Kruitbosch (eigenaar van de merken Cortina en Alpina en groothandel in fietsonderdelen en accessoires). De presentatie vindt plaats in de showroom van Cortina en we krijgen ook een rondleiding in het magazijn.