Het lijkt of de meeste organisaties ondertussen wel bekend zijn met het werken vanuit dé klantreis en klantinzichten. Maar is dat wel echt zo? En als dat al zo is, beginnen al die klantreizen dan niet steeds meer op elkaar te lijken (de ‘sea-of-sameness’) waardoor je met je merk allesbehalve onderscheidend bent? Om ervoor te zorgen dat dit jou niet overkomt is het de hoogste tijd om customer experience en de onderscheidende klantreis op het programma te zetten.
Zet je schrap voor een heerlijk vol programma met:
- Dé customer experience expert van ons land, Stephan van Slooten van Altuïtion. Stephan schreef meerdere boeken over klantbeleving en de 9+ organisatie en adviseert dagelijks bedrijven en andere organisaties over een klantgerichtere manier van werken.
- Marloes Bras, marketing- en communicatiemanager bij Bever, vorig jaar meer dan terecht uitgeroepen tot NIMA Marketing Company of the year.
- Jordi Hillenga, formule manager van Ziengs. Jordi werd vorig jaar uitverkoren tot beste jonge marketingmanager van ons land (Future CMO of the year) en al sinds jonge leeftijd bezeten door het marketingvak met zijn geheel eigen visie en aanpak.
Programma
18:00 Welkom
18:30 Dinerbuffet
19:15 Opening
19:20 Stephan van Slooten (Altuïtion)
20:00 Korte pauze
20:15 Jordi Hillenga (Ziengs)
20:45 Marloes Bras (Bever)
21:15 Afsluiting en borrel
Een bijzondere locatie: MIMIK Film Theater en Café | Deventer Achter de Muren Vispoort 8 -10, Deventer
Stephan is Managing Partner bij Altuïtion, het leidende Customer & Employee Experience consultancybureau. Altuïtion biedt inzicht in de onbewuste, 'zachte' drijfveren van klanten en vertaalt deze in co-creatie in harde resultaten. Van new business tot klantbehoud. Opdrachtgevers waar Stephan voor werkt, zijn onder andere Achmea, BAM, Bol, CSU, HTM, Interpolis, KLM, KVK, Nationale-Nederlanden, NS, Porsche, RET, UWV en de Volksbank.
Naast zijn werkzaamheden bij Altuïtion treedt Stephan regelmatig op als spreker op marketing- en klantbelevingscongressen en incompany (9+) workshops, en geeft hij les aan diverse opleidingsinstituten. Stephan is co-auteur van de managementbestsellers 'De 9+ organisatie; van marketshare naar mindshare' en 'Klanthelden® in de 9+ organisatie; excelleren in emotionele klantbeleving' en het HBO-boek 'Basisboek Customer Journey; een inleiding in het vakgebied'.
Jordi werd vorig jaar gekroond tot Future CMO of the year en heeft een geheel eigen visie op ons vak. Marketing zit van oudsher in zijn bloed. Vanaf zijn 8e was hij al volop bezig met retailen, met de verkoop van DVD’s. Enkele jaren later kwam hij op het idee om een pizza-automaat te introduceren die 24/7 binnen 4 minuten een pizza kan serveren. In 2018 is het concept internationaal verkocht.
Jordi startte zijn retailcarrière in 2019 bij Scapino. Als rechterhand van de CEO was hij intensief betrokken bij de gehele operatie van Scapino en bedacht hij opvallende campagnes. Eind vorig jaar stapte Jordi over naar Ziengs Schoenen dat behoort tot hetzelfde moederbedrijf als Scapino.
Bever is een van de (retail)bedrijven van ons land die een indrukwekkende herpositionering heeft doorgemaakt, van winkel voor de hardcore backpacker tot keten voor iedereen die graag buiten is. “Buiten heeft je nodig” is het nieuwste motto.
Niet voor niets werd Bever vorig jaar uitgeroepen tot NIMA Marketing Company of the year. ‘Wat de Bever-case uniek maakt is dat in de lastige corona-tijd de rigoureuze keuze is gemaakt om af te stappen van de focus op groter, groter, groter en terug te gaan naar de essentie van het merk. Dat dit uiteindelijk juist wél tot een forse groei heeft geleid in meerdere opzichten, is een mooie les voor veel organisaties en vooral hun marketeers’, stelde de jury in zijn rapport.
Marloes is nu ruim een jaar marketing- en communicatiemanager bij Bever en vertaalt de bedrijfsstrategie, waarin duurzaamheid een steeds grotere plek inneemt, naar opvallende campagnes. Voorheen werkte zij onder meer voor Plus supermarkten.
Datum | 19-06-2024 |
---|---|
Aanvang | 18:00 uur |
Adres | Achter de Muren Vispoort 8 -10 |
Locatie | MIMIK Film Theater en Café | Deventer |
Parkeren | De locatie is midden in het centrum van Deventer. Betaald parkeren kan op de Nieuwe Markt (2 minuten lopen), maar daar zijn weinig plekken. Een alternatief is Parkeergarage Brink (11 min. lopen) of anders parkeren aan de overkant van de IJssel (gratis of € 1) en dan met de pont oversteken. |
Lid worden?
Fijn dat je belangstelling hebt om lid te worden van MarketingMinds!