Het was een zonnige lenteavond in juni 2009 toen we onze eerste bijeenkomst organiseerden. Terugkijkend op tien jaar en ruim 50 marketingavonden valt het weer op hoeveel er in ons vak is veranderd. Tijdens een extra lange en feestelijke avond, op de plek waar we destijds begonnen, blikken we terug op 10 jaar marketing én kijken we vooral vooruit naar wat ons het komende decennium te wachten staat. Met sprekers als Aljan de Boer (Trendsactive), Ruud Frambach (Vrije Universiteit Amsterdam), Marc Scholten (Beerwulf), Jeroen Hubert (Accell, voorheen IKEA) en Caroline van Turennout (Zeeman) ben je verzekerd van veel inspiratie. Je kan bovendien tevoren zelf mee'bouwen' aan het toekomstbeeld van ons vak tijdens de Lego Serious Play workshop van Wiro Kuipers.
Zorg dat je erbij bent en meld je nu meteen aan! Het aantal plaatsen is beperkt.
Voor leden van MarketingMinds is deze avond bij de jaarcontributie inbegrepen. Kom je kennismaken, dan betaal je slechts € 99,-.
PROGRAMMA
15.30 – 17.00 WELKOM
16.00 – 17.00 'LEGO' de marketeer van de toekomst (optioneel)
Met Legostenen als metafoor discussiëren we over de toekomst van ons vak en bouwen we (letterlijk!) ons toekomstbeeld.
17.00 – 17.45 OPENING en MARKETING IN DE KOMENDE TIEN JAAR
Opening door bestuur en Aljan de Boer. We blikken kort terug op tien jaar MarketingMinds. Aljan geeft zijn visie op de belangrijkste trends en thema’s die we als marketeers de komende 10 jaren kunnen verwachten.
17.45 – 18.15 DE PROFESSOR: DE WAARDE VAN ONS VAK
Frambach schreef het boek 'Doet marketing ertoe?' waarmee hij de PIM Literatuurprijs 2018 won. Het is de hoogste tijd dat marketing er echt toe doet. Dat is wat Ruud Frambach op overtuigende wijze aantoont.
MERKEN DIE ANNO 2019 (OVER)LEVEN
Een aantal merken heeft de afgelopen jaren behoorlijk in de vuurlinie gestaan, zichzelf opnieuw uitgevonden of kon juist door alle nieuwe ontwikkelingen als start-up opstaan en snel volwassen worden. Drie van deze merken illustreren het huidige marketingtijdperk en halen we graag naar voren.
18.15 - 18.45 Interview met Jeroen Hubert, Accell (voorheen global marketing en communicatie manager IKEA)
18.45 – 20.00 DINERBUFFET
20.00 - 20.40 Caroline van Turennout (Zeeman) presenteert haar winnende EFFIE-case
20.40 - 21.20 Marc Scholten (Beerwulf) laat zien hoe kleine biermerken online groot kunnen worden
21.20 - 23.00 AFSLUITING EN BORREL
Wiro Kuipers is LEGO SERIOUS PLAY facilitator en ontwerpt en begeleidt bijeenkomsten van betekenis. Deze kenmerken zich door een hoge mate van interactie, betrokkenheid en creativiteit. Om dat te kunnen doen, brengt hij zowel een bestuurs- als een bedrijfskundige achtergrond mee.
Aljan was al vaker te gast bij MarketingMinds (we zijn fan van hem) en is bij Trendsactive verantwoordelijk voor strategie en concept. TrendsActive helps brands to stay relevant in a changing global society. As strategic partner we help organizations to understand the values and behavior of today’s consumers. As creative partner we execute the products, brands and communication of tomorrow.
Frambach schreef het boek 'Doet marketing ertoe?' en won er de PIM Literatuurprijs 2018 mee. Het is de hoogste tijd dat marketing er echt toe gaat doen. Dat is wat Ruud Frambach op overtuigende wijze aantoont. Want échte marketing creëert waarde voor alle stakeholders van de organisatie. Zie ook https://www.marketingfacts.nl/...
Jeroen Hubert beleeft een prachtige marketingcarrière, maar blijft nuchter kijken en doen. Met hem praten we over zijn persoonlijke ervaringen met het vak in de afgelopen tien jaar en zijn visie op wat dit nog gaat brengen. Hoe je een marketing- en innovatiegedreven organisatie bouwt laat hij nu bij de Accell Group zien. Jeroen is daarnaast voorzitter van de SAN en was tot voor een ruim jaar terug Global Marketing Communications Manager bij IKEA. Daarvoor bouwde hij ervaring op bij Wehkamp en Friesland Campina.
Caroline van Turennout slaagde er de afgelopen jaren in het stoffige Zeeman-merk nieuw leven in te blazen met zeer opvallende acties, waarmee het merk een breder publiek aan is gaan spreken. Daar waar veel vergelijkbare winkelketens omvielen, is Zeeman springlevend. Caroline bouwt sinds 2014 met succes aan het Zeeman-merk, nadat ze in het verleden vergelijkbare functies had bij o.a. HEMA en Intratuin. Ze staat dit jaar op plek 4 in de marketeers top-100. Zie www.adformatie.nl/gedragsveran...
Marc Scholten nam bijna drie jaar geleden, na een carrière bij o.a. Heineken en Blauw Research, de marketingverantwoordelijkheid van Beerwulf op zich. Op nuchtere, open wijze legt hij uit wat hoe hij dat invult en waar hij tegenaan loopt.
Datum | 12-06-2019 |
---|---|
Aanvang | 16:30 uur |
Adres | Fonteinallee 2 B |
Locatie | Doorwerth |
Parkeren | Kasteel Doorwerth |
Lid worden?
Fijn dat je belangstelling hebt om lid te worden van MarketingMinds!