Skydeck Teuge
MarketingMinds gaat weer vliegen!
1 JULI 2021

De trends van 2021 en mooie verhalen van Bever

Als eerste stijgt Niels Hansen op. Hij is Futurise® Maestro van het Lunar Institute en is een veelgevraagd spreker. Daarnaast is Hansen een van de auteurs van het recente PIM Trendrapport 2021. Niels ziet de coronacrisis niet zozeer als een trendbreuk, maar veel meer als een periode die bestaande trends heeft versneld. Het PIM Trendrapport legt deze helder bloot. De auteurs van het rapport stellen dat er een shift gaande is naar vertrouwen en verbinding. Het karakter van de maatschappij krijgt volgens hen hele andere kenmerken. Gedrag en behoeftes zijn meer gericht op het zoeken naar en het maken van verbinding en écht contact met elkaar. Om verbonden te blijven met de maatschappij en met hun klanten, bewegen toekomstgerichte organisaties en merken mee. Daarnaast ontwikkelen ze steeds meer menselijke kenmerken: ze worden persoonlijker, gevoeliger, verantwoordelijker, empathischer en kwetsbaarder.

De tweede spreker is Rutger Houweling van Bever. Rutger is Head of Content & Social van de buitenwinkelketen en hij beleefde spannende maanden in een tijd waar we massaal het wandelen ontdekte, maar de fysieke Bever-winkels gesloten bleven. Ons doel is om zo veel mogelijk mensen te motiveren naar buiten te gaan en ervoor te zorgen dat ze daar een mooie tijd doorbrengen. Om mensen te inspireren hanteert de retailer een uitgekiende mix van online en offline. Er is een grote rol weggelegd voor social en content dat allemaal in-house wordt ontwikkeld. Bever staat dan ook bekend om z’n inspirerende en originele content-strategie en Rutger komt hier graag bij MarketingMinds over vertellen!

Niels Hansen

Niels Hansen werkt voor creatief adviesbureau Fresh Forward en LUNAR Institute, hét kennis- en opleidingsinstituut voor nieuwsgierige en progressieve leiders. Niels beheert en ontwikkelt het Futurise®-trendmodel. Dit unieke model geeft inzicht in maatschappelijk gedrag en onderliggende behoeftes en plaatst dat vervolgens in het perspectief van de tijd. Dat geeft een unieke kijk in de toekomst. Het is de ambitie van Niels om de toekomstbestendigheid van organisaties, merken en leiders te vergroten door hen op een duurzame manier te verbinden met de maatschappij. Hij volgt maatschappelijke ontwikkelingen op de voet, brengt gedrag en behoeftes in kaart en ontwikkelt heldere en toepasbare toekomstvisies voor klanten van LUNAR Institute en Fresh Forward. Niels werkt nauw samen met een netwerk van internationale ‘connectors’ voor de laatste trends in een aantal key-regio’s in de wereld. Bovendien deelt hij zijn kennis over de toekomst met grote regelmaat in de vorm van lezingen op congressen en events.

Rutger Houweling

Rutger is een resultaatgerichte marketeer met een sterke focus op (persoonlijke) groei. Voor het team, collega's, bedrijven waar hij voor werkt en zichzelf. Rutger bouwde WANT.nl tot een van de grootste online lifestyle magazines over innovatie. Als hoofdredacteur en algemeen directeur was hij verantwoordelijk voor de volledige merkbeleving van WANT. inclusief content marketing, social media en de commerciële strategie.

In 2018 was het tijd voor de volgende stap: Bever. Als Hoofd Content & Social is hij verantwoordelijk voor alle content creatie binnen de Marketingmix van dé outdoor & travel retailer van Nederland. Benieuwd hoe zijn dag eruit ziet? Bever vertelt boeiende verhalen in de meest geschikte formats. Met inspirerende content van hoge kwaliteit bereiken ze een divers publiek om producten, diensten of merken met elkaar te verbinden. Rutger heeft een scherp oog voor nieuwe verhalen en formats. Hij bouwt graag merken om het leven van mensen te verrijken.

Sprekers
Niels Hansen Niels Hansen
Rutger Houweling Bever Rutger Houweling Head of Content & Social
Datum 1-07-2021
Aanvang 18:00 uur
Adres De Zanden 167
Locatie Skydeck Teuge
Parkeren