Personalisatie en marketing automation
25 JANUARI 2022

Marketing automation helpt ons als marketeers bij het structureel bereiken van je doelgroep, stroomlijnen van leads, cross-sell, up-sell en klantbehoud. We automatiseren simpelweg tijdrovende en repeterende marketingtaken. En je snapt het al, personalisatie is daarbij het toverwoord. Het gebruik van Marketing Automation levert een breder bereik en een grotere zichtbaarheid binnen de doelgroep op. Daarnaast zorgt het voor structureel meer organisch verkeer. Je zult dan ook zien dat meer en meer bezoekers uit jouw doelgroep zich gaan identificeren met jouw merk. Het allergrootste voordeel van marketing automation, is dat de software en de strategie direct meetbaar ondersteunen in het realiseren van leads. Dat wil zeggen: het gaat er automatisch voor zorgen dat je niet alleen meer, maar ook betere leads gaat realiseren. Interessant dus! Maar hoe begin je en wat kunnen we leren van cases uit de praktijk?

Leon Terburg (Centraal Beheer)

Onze eerste spreker is Leon Terburg van Centraal Beheer. Leon is manager digital van Centraal Beheer Bedrijven. Hij zal open uit de doeken doen hoe Centraal Beheer Marketing Automation in de praktijk brengt en wat de resultaten zijn uit diverse praktijkcases. Leon heeft een ruime achtergrond in online marketing en IT. Hij zoekt altijd naar creatieve digitale oplossingen en implementeert deze in de werkprocessen, zodat groei ook echt gerealiseerd wordt.

Corné Hoogendoorn (Corendon)

Onze tweede spreker van de avond is Corné Hoogendoorn. Hij was recent als CMO van Corendon verantwoordelijk voor alle marketing. In tijden van corona moest hij continu laveren tussen wat er wel en niet kon en mag, waarbij Corendon herhaaldelijk boven het maaiveld uitstak met opvallende acties. “Een lege vliegtuigstoel of hotelkamer is altijd duurder dan een kortingsactie” legt hij uit. In een markt met flinterdunne winstmarges en steeds hogere Google-clickprijzen ontkom je dan niet aan promoties. Hoe houd je dan toch je merk en de gewenste beleving overeind binnen jouw marktsegment? Hoe kan artificial intelligence hierin helpen om mensen hun ideale vakantie beter te laten vinden, zodat zij niet verder gaan shoppen om het net ietwat goedkoper elders te vinden? Hier gaan we het met hem over hebben. Wil je alvast meer van hem horen? Luister dan naar zijn podcast op https://cmotalk.nl/corne-hoogendoorn.

Aanvangstijd 19:00 uur

Sprekers
Leon Bomenkapper Babet Hogervorst 0138 Web1 Leon Terburg Manager digital

Leon Terburg is manager digital van Centraal Beheer Bedrijven. Hij zal open uit de doeken doen hoe Centraal Beheer Marketing Automation in de praktijk brengt en wat de resultaten zijn uit diverse praktijkcases. Leon heeft een ruime achtergrond in online marketing en IT. Hij zoekt altijd naar creatieve digitale oplossingen en implementeert deze in de werkprocessen, zodat groei ook echt gerealiseerd wordt. Als Leon niet werkt, doet hij aan rugby, boomklimmen, bergklimmen, survivalactiviteiten en restaureert hij oude Landrovers.

Corné Hoogendoorn Corné Hoogendoorn CMO bij Corendon

Corné Hoogendoorn was Directeur Marketing bij touroperator Corendon. Na jaren als consultant gewerkt te hebben, maakte hij in 2016 de overstap naar de klantzijde in één van de meest competitieve branches online. Als Manager Digital Marketing bij de innovatieve reisorganisatie Corendon ontwikkelde en implementeerde Corné met veel succes digitale marketingstrategieën. Zo realiseerde hij in korte tijd een grote stap op het gebied van interactieve marketing. Corné vertelt nog steeds graag over de vakantiewereld van Corendon. Hij neemt je mee op een digitale rondreis achter de schermen van deze innovatieve, toonaangevende reisorganisatie. Hij vertelt je bevlogen over highlights als Artificial Intelligence in combinatie met digital en offline Marketing.