Museum Coda Apeldoorn
Twee grootse marketingcases: Hallmark en Gouden-Effiewinnaar Hertog Jan
10 APRIL 2024

Zoals je inmiddels wel weet pakken we graag specifieke marketingthema’s bij de kop. We gaan graag de diepte in. Maar minstens net zo graag schotelen we je af en toe een avond met meerdere dikke marketingcases voor. En 10 april is weer zo’n avond!

Op 10 april in Apeldoorn hebben we twee top-marketingcases op het programma staan: het wenskaartenbedrijf Hallmark Cards (waar de CMO promoveerde tot CEO Europe en het bedrijf in een dalende markt laat groeien) en Hertog Jan, dat bij de Effie-verkiezing eind vorig jaar als enige merk goud wist te behalen. We hoeven hopelijk dus niet uit te leggen dat we trots zijn beide cases op het MM-podium te hebben.

We starten de avond met:

Jan Willem Koch, Managing Director Continental Europe at Hallmark Cards.

Jan Willem is een mooi voorbeeld van een ex-marketingdirecteur die de stap naar een CEO-functie heeft weten te zetten. Waarom dat voor een bedrijf zo positief is, legt hij graag uit. Bogend op een rijke carrière bij onder meer Etos, Albert Heijn, D.E. Master Blenders en Unilever, maakte hij in 2014 de overstap naar Hallmark, marktleider in wenskaarten. Hoe hij dit bedrijf laat groeien in een dalende markt laat hij ons zien.

‘Een kaart staat voor échte aandacht; de moeite die je neemt om een kaart uit te zoeken, er iets op te schrijven en het versturen. Een echte kaart ontvangen tussen de gewone post in de brievenbus is toch altijd een klein cadeautje.’

Wil je hier alvast meer over horen, dan raden we zijn CMO Talk van enkele jaren geleden aan: https://www.podcastluisteren.n...

Na de korte break is het woord aan:

Gijs ten Buuren, Strategy Director bij The Valley

Zoals gezegd won Hertog Jan als enige goud bij de laatste Effies, met de titel "Hoe Hertog Jan uitgroeide tot het #1 biermerk van Nederland." Het merk wist de afgelopen jaren de marketinggiganten in de biermarkt naar de troon te steken met een authentieke strategie op basis van craftmanship en kleinschalige initiatieven uit liefde voor bier. Daar waar de pilsgiganten zich richten zich op voetbal, F1 en carnaval, is het centrale inzicht van Hertog Jan dat de pilsdrinker het brouwen van hoogwaardig speciaalbier als bewijs ziet van vakmanschap: een halo-effect. Hertog Jan heeft Heineken afgelost als marktleider in NL en is nu #1 in volume bier, volume pils, brand power en penetratie. Een aardverschuiving van de vroeger kleine Limburgse challenger die 5 jaar geleden niemand voor mogelijk had gehouden.

Gijs is Head of Strat­e­gy bij The Val­ley en helpt Her­tog Jan bij het opti­malis­eren van hun merk en cus­tomer expe­ri­ence (CX). Van begin tot eind. Naast zijn werk als stra­teeg is Gijs ook food writer bij De Buik van Ams­ter­dam en liefheb­ber van horeca.

Programma

18:00 Welkom
18:30 Dinerbuffet
19:15 Opening door bestuur
19:20 Jan Willem Koch - Hallmark Cards
20:00 Korte pauze
20:15 Gijs ten Buuren - The Valley (over Hertog Jan)
21:00 Afsluiting en borrel

Een bijzondere locatie: Museum Coda Apeldoorn

Vosselmanstraat 299, 7311 CL Apeldoorn

Parkeren kan bij parkeergarage Museum Centrum direct naast Coda

Sprekers
Foto Jan Willem Koch Jan Willem Koch Managing Director Continental Europe at Hallmark Cards.

Jan Willem is een mooi voorbeeld van een ex-marketingdirecteur die de stap naar een CEO-functie heeft weten te zetten. Waarom dat voor een bedrijf zo positief is, legt hij graag uit. Bogend op een rijke carrière bij onder meer Etos, Albert Heijn, D.E. Master Blenders en Unilever, maakte hij in 2014 de overstap naar Hallmark, marktleider in wenskaarten.

1696489430776 Gijs ten Buuren Head of Strat­e­gy bij The Val­ley

Gijs is Head of Strat­e­gy bij The Val­ley die onder andere Her­tog Jan helpt bij het opti­malis­eren van hun merk en cus­tomer expe­ri­ence. Van begin tot eind. Naast zijn werk als stra­teeg is Gijs ook food writer bij De Buik van Ams­ter­dam en liefheb­ber van horeca. Met een Master in Communicatiewetenschappen en meer dan 10 jaar ervaring heeft Gijs een zwak ontwikkeld voor merken in FMCG, Health, Retail en vooral de biercategorie. Verder is hij fan van FC Twente, Paul Smith en Canto Ostinato en toegegeven, een beetje verslaafd aan de Amsterdamse restaurantscene. In zijn ideale wereld komen strategie, marketing en eten dus allemaal samen.

Datum 10-04-2024
Adres Vosselmanstraat 299, 7311 CL Apeldoorn
Locatie Museum Coda Apeldoorn
Parkeren Parkeren kan bij parkeergarage Museum Centrum direct naast Coda