We trappen het nieuwe verenigingsjaar af met meteen twee ijzersterke verhalen over klantloyaliteit. Bestaat loyaliteit eigenlijk nog wel, in tijden waarin alles overal te koop is en de laagste prijs snel gevonden is?
Steeds meer merken beseffen dat het vele malen meer energie en geld kost nieuwe klanten aan te trekken en dure mediacampagnes hierop in te zetten dan bestaande klanten fan te maken en jouw marketing te laten doen. Op 4 februari zijn we te gast bij een van onze eigen loyaalste MarketingMinds-leden, Mike Hendrixen van Happy Horizon. Mike heet ons welkom op de hoogste etage van hun kantoor op het Arnhemse Centraal Station met een fabuleus uitzicht over de stad en een heerlijk buffet.
Op het programma staan:
Ilse Buter, strategisch marketingconsultant van Happy Horizon met een korte theoretische inleiding over loyalty. Ilse is lid van de e-Commerce Loyalty expertgroep van Shopping Tomorrow van Thuiswinkel.org.
Marie-Claire de Waal is Strateeg en partner bij Happy Horizon Non-profit dat goede doelen en andere non-profits helpt om mensen loyaal te maken. Ze vertelt waarom het eerste jaar zo cruciaal is voor succes: zonder tweede donatie verlies je je donateur. Hoe bouw je met beperkte middelen een krachtig loyaliteitsprogramma op? Net als in echte relaties draait het om vertrouwen, elkaar leren kennen, relevant en verrassend blijven en het weten in welke fase waarin de relatie verkeert. Marie-Claire laat ook zien hoe je loyaliteit meetbaar maakt, hoe belangrijk data is, waarom het behouden van bestaande relaties veel effectiever is dan het opzetten van nieuwe wervingscampagnes. Juist in deze branche zijn veel learnings te halen voor B2B en B2C.
Joeri Verbossen De kers op de taart is voor PSV, dat letterlijk van klanten fans maakt en in Nederland het toonbeeld is van een bedrijf dat data hievoor heel slim gebruikt. Joeri Verbossen, Hoofd Marketing Intelligence van de club, slaat een brug tussen technische & theoretische mogelijkheden die de digitale en datastrategie van PSV helpen
"Show me you know me" is het digitale marketingcredo binnen PSV. Doel is een gesegmenteerde en gepersonaliseerde marketingaanpak over alle kanalen, wat resulteert in betere service, betrokkenheid en conversie voor zowel fans als zakelijke partners.
Programma 4 februari 2025
18:00u – Welkom
18:30u – Dinerbuffet
19:15u – Presentatie door Bart en Claire van Happy Horizon
20:10u – Korte pauze
20:25u – Joeri Verbossen - PSV
21:10u – Afsluiting en borrel
Een bijzondere locatie We zijn te gast bij Happy Horizon op hun nieuwe kantoor, met het mooiste uitzicht van Arnhem. Adres: Nieuwe Stationsstraat 20, 6811 KS Arnhem. Parkeren kan perfect (betaald) in de Arnhem Centraal garage. Volg van hieruit de bewegwijzering naar de kantoren.
Marie-Claire de Waal heeft ruim 30 jaar ervaring binnen non-profit-communicatie en fondsenwerving. Als managing partner van Happy Horizon Non-Profit vertaalt zij complexe inhoud naar activerende communicatie voor organisaties zoals het Rode Kruis, Het Vergeten Kind en KWF. Marie-Claire is ook een veelgezien moderator op non-profit evenementen, waar ze haar energie en kennis deelt om anderen uit te dagen en te inspireren. Volgens haar vormen non-profits de ruggengraat van de samenleving en daarom draagt ze graag bij aan hun groei en impact.
Ervaren in database marketing, business intelligence en digitale marketing. Kan een brug slaan tussen technische en theoretische mogelijkheden en praktische zakelijke oplossingen die bijdragen aan de digitale en datastrategie van een bedrijf.
“Show me you know me” is mijn credo en benadrukt de kracht en het belang van personalisatie in (digitale) marketing. Klanten laten zien dat je hen kent, betaalt zich terug in betere betrokkenheid en een verbeterde Customer Lifetime Value (LTV).
Datum | 4-02-2025 |
---|---|
Aanvang | 18:00 uur |
Adres | Nieuwe Stationsstraat 20, 6811 KS Arnhem |
Locatie | Happy Horizon |
Parkeren |
Lid worden?
Fijn dat je belangstelling hebt om lid te worden van MarketingMinds!