Arnhem
Welke trends in consumentengedrag moet jij kennen?
11 FEBRUARI 2020

Geen branche knokt iedere dag zo hard om omzet en marktaandeel als de retail. De behoeften en het gedrag van consumenten veranderen. Er wordt steeds meer online gekocht en de ene retailer na de andere valt om.

Marketeers in retail hebben bovengemiddeld veel inzicht in klantgedrag en marketingeffectiviteit. Ook maken zij relatief veel gebruik van omni-channel marketing. Niet gek dus dat we wat van hen kunnen leren.

Grote kans dat jij niet in de retail werkt. Maar wat daar gebeurt, komt vroeg of laat ook naar jouw branche. Daarom hebben we Carolien Vergouwe en Okke Wiarda van Plus Retail gevraagd om hun kennis en ervaring met ons te delen.

MM-lid Miguel van Bussel werkte voor grote retailers zoals Blokker, BCC en Welkoop. Hij deelt zijn persoonlijke ervaringen met ons.

Naast deze waardevolle praktijkkennis zal dr. Erica van Herpen van de Wageningen Universiteit ons vertellen wat de nieuwste inzichten zijn in consumentengedrag vanuit haar onderzoeken.

Kortom, theorie en praktijkervaringen waar iedereen iets aan heeft.

Programma
18.00 - 18.30 Ontvangst
18.30 - 19.30 Eten
19.30 - 20.00 Erica van Herpen van de WUR over de nieuwste inzichten in consumentengedrag
20.00 - 20.30 MM-lid Miguel van Bussel over zijn ervaringen in retail
20.30 - 20.45 Pauze
20.45 - 21.30 Carolien Vergouwe en Okke Wiarda van Plus
21.30 - 22.00 Borrel

Sprekers
Erica Van Herpen Dr. Erica van Herpen Universitair Hoofddocent WUR

Erica van Herpen is Universitair Hoofddocent bij de Marketing en Consumentengedrag Groep van Wageningen Universiteit. Zij doet onderzoek naar consumentengedrag in de retailcontext: hoe consumenten winkels evalueren, productassortimenten beoordelen en keuzes maken. Haar onderzoek verscheen in toonaangevende academische tijdschriften.

Okke Wiarda Okke Wiarda Merk & Communicatie bij PLUS Retail

Okke is verantwoordelijk voor de campagne ‘Goed eten. Daar houden we van’ van PLUS. In de zeer competitieve markt groeit PLUS al vijf jaar harder dan haar directe concurrenten en dat is mede te danken aan deze campagne. Vanuit een studie rechten begon Okke als copywriter en faciliteerde de social conversaties voor o.a. The Voice, Ajax, KNVB en Ziggo.

Carolien Vergouwe Carolien Vergouwe Manager Marketing & Formule bij PLUS Retail

Carolien begon als consultant. Na drie jaar maakte ze de overstap naar Maxeda DIY Group, waar ze voor de formule Praxis werkte en onder meer verantwoordelijk was voor de introductie van omnichannel diensten. Vervolgens werd ze bij Blokker ‘Manager Formule & Eigen Merk’. Begin 2019 stapte zij over naar PLUS Retail waar zij verantwoordelijk is voor het succesvol uitrollen van het strategisch plan met focus op marketing & formule.

Datum 11-02-2020
Aanvang 18:00 uur
Adres Hotel Papendal, Papendallaan 3, 6816 VD
Locatie Arnhem
Parkeren Parkeren kan voor het hotel