Geen branche knokt iedere dag zo hard om omzet en marktaandeel als de retail. De behoeften en het gedrag van consumenten veranderen. Er wordt steeds meer online gekocht en de ene retailer na de andere valt om.
Marketeers in retail hebben bovengemiddeld veel inzicht in klantgedrag en marketingeffectiviteit. Ook maken zij relatief veel gebruik van omni-channel marketing. Niet gek dus dat we wat van hen kunnen leren.
Grote kans dat jij niet in de retail werkt. Maar wat daar gebeurt, komt vroeg of laat ook naar jouw branche. Daarom hebben we Carolien Vergouwe en Okke Wiarda van Plus Retail gevraagd om hun kennis en ervaring met ons te delen.
MM-lid Miguel van Bussel werkte voor grote retailers zoals Blokker, BCC en Welkoop. Hij deelt zijn persoonlijke ervaringen met ons.
Naast deze waardevolle praktijkkennis zal dr. Erica van Herpen van de Wageningen Universiteit ons vertellen wat de nieuwste inzichten zijn in consumentengedrag vanuit haar onderzoeken.
Kortom, theorie en praktijkervaringen waar iedereen iets aan heeft.
Programma
18.00 - 18.30 Ontvangst
18.30 - 19.30 Eten
19.30 - 20.00 Erica van Herpen van de WUR over de nieuwste inzichten in consumentengedrag
20.00 - 20.30 MM-lid Miguel van Bussel over zijn ervaringen in retail
20.30 - 20.45 Pauze
20.45 - 21.30 Carolien Vergouwe en Okke Wiarda van Plus
21.30 - 22.00 Borrel
Erica van Herpen is Universitair Hoofddocent bij de Marketing en Consumentengedrag Groep van Wageningen Universiteit. Zij doet onderzoek naar consumentengedrag in de retailcontext: hoe consumenten winkels evalueren, productassortimenten beoordelen en keuzes maken. Haar onderzoek verscheen in toonaangevende academische tijdschriften.
Okke is verantwoordelijk voor de campagne ‘Goed eten. Daar houden we van’ van PLUS. In de zeer competitieve markt groeit PLUS al vijf jaar harder dan haar directe concurrenten en dat is mede te danken aan deze campagne. Vanuit een studie rechten begon Okke als copywriter en faciliteerde de social conversaties voor o.a. The Voice, Ajax, KNVB en Ziggo.
Carolien begon als consultant. Na drie jaar maakte ze de overstap naar Maxeda DIY Group, waar ze voor de formule Praxis werkte en onder meer verantwoordelijk was voor de introductie van omnichannel diensten. Vervolgens werd ze bij Blokker ‘Manager Formule & Eigen Merk’. Begin 2019 stapte zij over naar PLUS Retail waar zij verantwoordelijk is voor het succesvol uitrollen van het strategisch plan met focus op marketing & formule.
Datum | 11-02-2020 |
---|---|
Aanvang | 18:00 uur |
Adres | Hotel Papendal, Papendallaan 3, 6816 VD |
Locatie | Arnhem |
Parkeren | Parkeren kan voor het hotel |
Lid worden?
Fijn dat je belangstelling hebt om lid te worden van MarketingMinds!